کد خبر 68264
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۳

کشورهای غربی بر خلاف ادعاهای خود مبنی بر دفاع از حقوق بشر و برابری انسانها، کنفرانس بررسی نژادپرستی در سازمان ملل متحد را یه نشانه حمایت خود از رژیم نژاد پرست اسرائیل تحریم کردند.

به گزارش مشرق؛ مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: نمایندگان ایران، لبنان، کوبا و چند کشور در این نشست، کنفرانس بررسی نژاد پرستی دوربان 3 که در سازمان ملل متحد برگزار شد، بار دیگر به اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

"جاکوب زوما " رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در این نشست گفت : نژادپرستی و تبعیض نژادی همچنان چالشی برای بشریت امروز به شمار می رود و ما برای رهایی از آن به تلاش جمعی نیاز داریم.

در این نشست، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد حضور داشت، اما آمریکا و دیگر کشورهای غربی از ترس تبدیل شدن این نشست به میدانی برای حمله به رژیم صهیونیستی، آن را تحریم کردند.

اولین کنفرانس سازمان ملل متحد درباره نژادپرستی، 10 سال پیش در دوربان آفریقای جنوبی برگزار شد و البته با بحث و جدل و درگیریهای لفظی میان شرکت کنندگان همراه شد.

با وجود غیبت هیئت آمریکایی در این نشست، "سارا وایت" از مرکز حقوق بشر می سی سی پی آمریکا تاکید کرد : سیاهان در آمریکا در شرایطی شبیه دوران برده داری به کار مجبور می شوند.

کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر و مخالف تبعیض از ترس تکرار آنچه در کنفرانس دوربان و کنفرانس ژنو در سال 2009 روی داد، در سومین نشست شرکت نکرده اند، در آن نشستها گروههای ضد صهیونیستی حضور داشتند که سبب خروج هیئتهای آمریکایی و صهیونیستی شد.

گروههای طرفدار رژیم نژادپرست اسرائیل، کنفرانس ضد نژادپرستی در نیویورک را جشنواره نفرت توصیف کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس